3.4 C
Ljubljana
19. aprila, 2024

Desetletje od največje turneje vseh časov

Deli na omrežjih

Pred desetletjem so U2 s prelomno tehnologijo in tridesetimi leti rokovskih himn s turnejo U2 360° Tour zaokrožili svet svet. V času med letoma 2009 do 2011 je irski kvartet preživel izključno na stadionih in arenah v Evropi, Severni in Južni Ameriki, Afriki in Avstraliji.

Na tej poti so pred desetimi leti, natančneje 13. aprila 2011, odigrali tretjo serijo treh predstav na Estadio do Morumbi v Sao Paolu v Braziliji. To je bil največji angažma na celotni turneji in je dosegel 580 milijonov ameriških dolarjev prihodkov, kar je bila tedaj največja turneja v zgodovini koncertov. Rekord je sicer od takrat podrl Ed Sheeran, ko je s turnejo zaslužil približno milijardo dolarjev.

Rekordna turneja U2 se je na koncu končala s 736,4 milijona dolarja prihodkov. (Foto: Wikimedia)

Čas pred rekordno turnejo
Prejšnji cikel albumov skupine U2 je bil še posebej ploden. Album To Dismantle An Atomic Bomb iz leta 2004 je bil prvič na prvem mestu Billboarda 200 in dobil več nagrad grammy, vključno z albumom leta. Njegova spremljevalna turneja Vertigo Tour med letoma 2005 in 2006 je zbrala 389 milijonov dolarjev, postala največja doslej v skupini in se uvrstila na drugo mesto z največjim zaslužkom vseh časov, za takrat še trajajočo turnejo The Bigger Bang skupine The Rolling Stones, ki je skupini prinesla 558 milijonov dolarjev.

Začetek v Španiji, nato obisk Zagreba
Rekordna turneja U2 360 ° je bila v treh letih na stadionih po petih celinah sveta. Sloveniji najbliže so nastopili 9. in 10. avgusta 2009 na stadionu Maksimir v Zagrebu, koncerta pa je obiskalo okoli 120 tisoč oboževalcev. Turneja pa se je začela z dvema predstavama na Camp Nouu v Barceloni 30. junija in 2. julija 2009 z 19,8 milijona dolarjev bruto prihodkov in 182.000 obiskovalcev. Začetni evropski del je sledil korakom iz Španije z 20 milijoni dolarjev v Parizu in Londonu ter 28,8 milijona dolarjev in 243.000 obiskov v treh nočeh v dublinskem Croke Parku. Skupni izkupiček turneje v 24 nastopih je bil 188,3 milijona dolarjev, prodanih pa je bilo 1,76 milijona vstopnic.

S stare celine po rekord
Turneja se je nato razširila na 20 koncertov v Severno Ameriko, nazaj v Evropo na 22 koncertov, nato v Avstralijo za 10 datumov, v Južno Afriko za dva koncerta in še sedem v Južni Ameriki. Na povratni poti v Evropo so U2 postavili nov karierni rekord; koncert na pariškem Stade De France 18. septembra 2010 je obiskalo kar 96 tisoč oboževalcev. Ko so imeli na sporedu še 51 koncertov, so bili na poti do rekorda vseh časov. V tem trenutku ni bilo vprašanje ali, ampak kdaj bodo postavili nov rekord. Ko so U2 prispeli v Južno Ameriko, so bili že 21 mesecev globoko v turneji, vendar še niso dosegli vrhunca. Njihovih sedem predstav v Santiagu, Buenos Airesu in Sao Paolu je v povprečju znašalo 8,7 milijona dolarjev na koncert, več kot katerikoli drug del turneje v obdobju treh let in več kot katerakoli etapa katerekoli turneje v celotni karieri skupine.

Južnoameriški finale
Južnoameriški finale so bile tri predstave na Estadiu do Morumbi v Sao Paolu. Po odprtju skupine Muse je U2 na odru nastopil za 269.000 oboževalcev in v treh nočeh zaslužil 32,8 milijona dolarjev. Dosegli so najvišji zaslužek doslej v Braziliji in v celotni Južni Ameriki, to je bil to največji angažma na turneji 360° Tour in rekord celotne kariere skupine, ki ga imajo še danes. Z zadnjim delom 25 koncertov, ki so jim ostali v Severni Ameriki, je bil zadnji pohod skupine skozi Mehiko, ZDA in Kanado zmagoviti krog, ki se je na koncu končal s 736,4 milijona dolarjev prihodkov, kar je zadostovalo za ohranitev rekordov vseh časov še osem let po tem.

 

Deli na omrežjih