21.7 C
Ljubljana
27. maja, 2024

Evrovizija povečuje svoj svetovni vpliv

Deli na omrežjih

Tekmovanje za Pesem Evrovizije, ki se je minulo soboto končalo v Rotterdamu in je bilo nekoč zavrženo kot kič, svoj vpliv povečuje med upadanjem gledanosti ameriških glasbenih nagrad.

Televizijski gledalci v ZDA in Veliki Britaniji so evrovizijsko tekmovanje pred leti zavrnili kot kičasto šalo, ki je bila bolj znana po plehkih baladah in ekstravagantnih kostumih kot po tem, da bi bila potencialna pot do mednarodne prepoznavnosti. Toda v zadnjem času je tekmovanje za Pesem Evrovizije, najbolj znano po nastopu skupine ABBA leta 1974, začelo postajati privlačnejše za večje založbe. Razloga za to sta med drugim upadanje gledanosti grammyjev in podelitve nagrad MTV Video Music Awards ter 180 milijonov gledalcev, ki si vsako leto ogledajo tekmovanje. In pa seveda lanska flmska uspešnica Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga, v katerem je igral Will Ferrell.

Velik dogodek. (Foto: Eurovision)

Tekmovanje največjih glasbenih založb

Kot primer vzemimo pevca Blasa Cantója, ki je na letošnjem tekmovanju zastopal Španijo. V svoji domovini že uveljavljeni zvezdnik, 29-letni Cantó, je nekdanji član fantovske skupine Auryn, ki se je leta 2018 uvrstil na špansko lestvico s prvim soloalbumom Complicado in z uspešnico Él No Soy. Warner Music Spain, Cantójeva založba, je prepričana, da sta Cantó in njegova pesem »Voy a Quedarme« naredila velik vtis na sobotnem fnalu. Skladbe, ki se ne izvajajo v angleščini, se na tekmovanju običajno slabše odrežejo, a Guillermo Gonzalez, predsednik družbe Warner Music Iberia, pravi, da je založba »namenjena odpiranju novih trgov in da Blasova glasba potuje povsod«. Dodaja, da je to odlična priložnost zanj in zanje, da uspejo v drugih državah.

Založba Sony Music Italy veliko upov polaga v svoje italijanske predstavnike Måneskin, ki so od 3. marca za evrovizijsko Zitti E Buoni na YouTubu skupno zabeležili že več kot 20 milijonov ogledov. Måneskin je ena od petih Sonyjevih zasedb, ki so sodelovale na letošnjem tekmovanju. Med drugimi sta malteška pevka Destiny in avstralska Montaigne − edina tekmovalka, ki zaradi varnostnih razlogov COVID-19 ni odpotovala v Rotterdam in je svoj nastop izvedla prek vnaprej posnetega videa. Universal Music je imel 10 nastopov, med njimi Francozinja Barbara Pravi, Nemka Jendrik in kongoško-švedska pevka Tusse. Warnerja pa so zastopali Cantó, litovski The Roop in romunski pevec Roxen.

Velika in dosledna evropska publika

Del razloga za povečano zanimanje glasbene industrije za to tekmovanje je velika in dosledna publika Evrovizije. Tekmovanje Pesem Evrovizije 2019 v izraelskem Tel Avivu so v živo predvajali v 41 državah in si ga je ogledalo 182 milijonov gledalcev, kar je po poročanju Evropske radiodifuzne zveze (EBU) največji svetovni glasbeni dogodek v živo. Za primerjavo, letošnja podelitev nagrad grammy je pritegnila 9,2 milijona gledalcev, kar je 51 odstotkov manj kot leta 2020, s tem pa so dobili najnižjo oceno oddaje po letu 2006. Samo 6,4 milijona ljudi si je ogledalo nagrado MTV Video Music Awards 2020, izvedba je postala tretja najnižja ocenjena oddaja v zadnjih sedmih letih. Februarski Super Bowl, ki vsako leto velja za največji ameriški televizijski dogodek, pa je zbral 96,4 milijona gledalcev na televizijskih in spletnih straneh skupaj, kar predstavlja 14-letni minimum gledanosti. Pri EBU so dejali, da se je Evrovizija 2019 z zelo razburljivim gostujočim nastopom Madonne skoraj podvojila in dosegla 36,7-odstotni delež gledalcev v 40 evropskih državah.

Deli na omrežjih