5.5 C
Ljubljana
27. aprila, 2024

Glasbena industrija v letu 2022: kaj lahko pričakujemo?

Deli na omrežjih

Pandemija novega koronavirusa in digitalizacija družbe sta v zadnjih dveh letih spremenila način poslušanja glasbe in glasbenih koncertov. Kaj v letu 2022 čaka glasbenike in glasbeno industrijo?

Leta 2021 smo bili priča vnovični priljubljenosti vinila, skromnim okrevanjem koncertne industrije z vrnitvijo pretežno intimnih nastopov v živo in uvedbo virtualnih nastopov, eksplozijo pretakanja glasbe. Kaj pa nas na glasbenem področju čaka v letu 2022?

TikTok kot vodilna glasbena platforma

Na področju digitalnih medijev, ki je tudi glavni vir konzumiranja glasbe, bo v prihodnje še naprej kraljeval TikTok. Platforma se je septembra 2021 pohvalila z milijardo aktivnih uporabnikov, njena rast pa za zdaj ne kaže kakršnih koli znakov, da se ustavlja. Priložnost za viralnost in karierno eksplozijo za glasbenike je na TikToku izjemna in zaradi tega je ta ena najpomembnejših digitalnih platform za glasbo v letu 2022. V zadnjih nekaj letih se potrošniške navade počasi spreminjajo, glasbeniki pa morajo ugotoviti, kako razbiti vsebino v slogu TikTokovih kratkih videov. To je način, kako zadovoljiti naraščajoče povpraševanje uprabnikov po glasbenih vsebinah.

Napitnine za virtualne nastope

TikTokovi načini monetiziranja vsebine pa kažejo na prihodnje usmeritve trga, natančneje, kako lahko glasbeniki ustvarjajo prihodke od svoje glasbe ali virtualnih nastopov v živo. Digitalni prostor za pretakanje koncertov je postal zelo priljubljen, saj so v času novega koronavirusa vsi glasbeniki iskali načine, da bi oboževalcem zagotovili način poslušanja glasbe v živo. Funkcija, kot je napitnina, je doživela drastičen vzpon v letu 2021 in bo zagotovo ostala eden glavnih virov zaslužka glasbenikov na virtualnih odrih.

Za prepoznavnost so ključni drugi mediji

V zadnjih letih konzumiramo več vsebin iz več različnih medijev kot kadar koli prej. Če smo se česa naučili o glasbeni industriji v letu 2021, je to, da mora biti nova glasba, da bi bila uspešna in da lahko prevladuje na trgu, navezana na druge medije; denimo na videoposnetke, televizijo, razne platforme, kot so Netflix, družabna omrežja, igre, oglaševanje in še veliko več. Za večje uspehe se bodo glasbeniki posluževali objavljanja glasbe na drugačne načine, povezovali jo bodo z drugimi mediji za zagotavljanje večje prepoznavnosti. Glasbo bo v prihodnje vedno bolj pogosto spremljala tudi slika oziroma video, kar kažejo že spremembe v platformah za pretakanje glasbe, kot sta Spotify in Apple Music.

Stanje glasbe v živo?

Zdajšnje stanje glasbe v živo je, da se še vedno poskuša postaviti na noge. Ob vstopu v leto 2022 se zaradi novega koronavirusa datumi koncertov še vedno prelagajo v bližnjo prihodnost, turneje se še vedno odpovedujejo. Ker glasbeniki in glasbeni strokovnjaki na odrih niso imeli ravno veliko dela, so v zadnjih dveh letih iskali več načinov za monetizacijo svojega znanja in veščin. To je rezultiralo v izrednem porastu števila učiteljev glasbe na spletu. Glede na različne ankete glasbenih oboževalcev pa bi lahko bilo leto 2022 eno najbolj plodnih koncertnih let, saj ljudje hrepenijo po vrnitvi glasbe v živo.

 

Deli na omrežjih