10.7 C
Ljubljana
4. maja, 2024

Impresivni podatki o gledanosti Evrovizije: ta glasbeni spektakel ima vedno več privržencev!  

Deli na omrežjih

Čeprav obstaja del javnosti, ki ob omembi Evrovizije zavija z očmi in ne bi imel nič proti, če bi jo kar ukinili, pa podatki o gledanosti kažejo, da ima to glasbeno tekmovanje vedno več privržencev.

Kaluš Orkestra (Foto: EPA/Alessandro Di Marco)

Letošnjo Evrovizijo, ki je maja potekala v Torinu, na njej pa je slavila ukrajinska skupina Kaluš Orkestra, je v treh TV-prenosih spremljalo 161 milijonov ljudi, kar je sedem milijonov več kot leto prej, so v poročilu zapisali pri EBU (Evropska radiodifuzna zveza). Delež gledanosti velikega finala v soboto, 14. maja, se je v primerjavi z letom 2021 povečal za tri odstotne točke (43,3 odstotka) in je bil več kot dvakrat večji od povprečja gledanosti televizije (18,2 odstotka). Organizatorji so še zlasti veseli, da je Evrovizija priljubljena med mladimi gledalci: delež gledalcev velikega finala, starih od 15 do 24 let, je namreč znašal kar 56,2 odstotka, kar je tri odstotne točke več kot leta 2021, hkrati pa je to kar štirikrat več od povprečja gledanosti televizije v tej starostni skupini (14 odstotkov).

Podatki ne vključujejo Rusije in Ukrajine

Ob tem je treba omeniti, da se omenjenih 161 milijonov gledalcev nanaša na 34 držav, v katerih merijo gledanost; Rusija, ki je bila februarja izključena iz tekmovanja, in Ukrajina nista vključeni v podatke za leto 2022, zato je gledanost na prvi pogled manjša, kot je bila leta 2021 (183 milijonov ljudi). Leta 2021 sta Ukrajina in Rusija prispevali 29 milijonov gledalcev – če bi jih toliko prišteli k letošnji gledanosti, bi govorili o 190 milijonih gledalcev, pojasnjuje EBU. Rast gledanosti pa vsaj deloma lahko pripišemo tudi dejstvu, da je bila lanska Evrovizija zaradi pandemije koronavirusa vendarle okrnjena.

(Foto: Facebook)

Najbolj navdušeni na Islandiji

Kakor koli, država gostiteljica Italija je dosegla kar 53 odstotkov večjo gledanost kot lani, ko je slavila italijanska skupina Måneskin; 6,6 milijona gledalcev je predstavljalo 41,9-odstotni delež gledanosti televizije v državi. Več kot 50-odstotni delež gledanosti pa so izmerili kar v 13 državah: vodi Islandija (96,4 odstotka), sledijo Norveška (89,1 odstotka), Švedska (81,4 odstotka) in Finska (72,1 odstotka), potem pa še Armenija, flamsko govoreča Belgija, Danska, Estonija, Grčija, Litva, Nizozemska, Španija in Združeno kraljestvo.

Rast na družbenih omrežjih

Seveda pa televizija že nekaj časa ni edini medij, preko katerega ljudje spremljajo Evrovizijo. Letos je bil uradni partner Evrovizije tudi TikTok, kjer so v dveh tednih pred velikim finalom zabeležili 189 milijonov ogledov, veliki finale si je v živo ogledalo 3,3 milijona uporabnikov, v tednu tekmovanja pa so našteli kar 9,2 milijona odzivov (všečkanje, komentiranje itd.). Na YouTubu so v tednu tekmovanja dosegli 42,3 milijona različnih uporabnikov v 232 državah; gledanost velikega finala na tej spletni platformi se je v primerjavi z letom 2021 povečala za skoraj 50 odstotkov! In sicer je bilo gledalcev 7,6 milijona, od tega največ, 2,2 milijona, iz Ukrajine. Potem so še druga družbena omrežja; EBU poroča, da se je med 1. in 15. majem na evrovizijskih računih Instagrama, Facebooka, Twitterja in TikToka nabralo skupno kar 22 milijonov objav. Evrovizijska stran na Facebooku je dosegla 24 milijonov ljudi, na Instagramu pa 13,5 milijona … Prihodnje leto bo Evrovizija potekala v Združenem kraljestvu in verjetno lahko pričakujemo, da bodo podatki o spremljanju še impresivnejši.

Deli na omrežjih