8.5 C
Ljubljana
26. aprila, 2024

Metaverzum: Navidezna resničnost v glasbi

Deli na omrežjih

V nastajanju je metaverzum oziroma nova različica interneta. Kaj to pomeni za glasbeno in koncertno industrijo? Bomo koncerte še spremljali v živo?

Napoved ustvarjanja novega virtualnega sveta, tako imenovanega metaverzuma, ki bo kot nekakšno virtualno vesolje, odpira številna vprašanja, na katera odgovorov danes še nimamo. Imamo pa razlago in špekulacije, kaj to lahko pomeni za našo prihodnost, za naše družbeno življenje in konkretneje za glasbo ter njeno industrijo. Najpreprosteje rečeno, metaverzum je naslednja različica interneta, v kateri bomo lahko virtualno komunicirali s prijatelji in sodelavci po vsem svetu, navidezno iz oči v oči. Gre za veliko idejo idejo, ki je na tej točki še teoretična in malo od tega dejansko danes obstaja. Konkretneje, gre za kombinacijo navidezne resničnosti (VR) in augumentirane resničnosti (AR), ki bo delovala kot plast nad fizičnim svetom in bo z njim interoperabilna.

Kako lahko navidezna resničnost vpliva na glasbo?

Želite na koncert skupine Rolling Stones v Riu de Janeiru? Izognite se letenju in kupite virtualne sedeže v prvi vrsti, ki jih lahko doživite s kavča v ločljivosti 8K s prostorskim zvokom. Primeri uporabe metaverzuma za glasbeno industrijo so številni. Glasba bo čedalje pomembnejši del svetovnega spleta, koncerti v živo bodo hkrati spletni, kar bo tradicionalnim tokovom prihodkov ponudilo nov ekosistem za monetizacijo. Želite prirediti zabavo v metaverzumu s prijatelji z vsega sveta? Najemite didžeja, ki bo morda lahko izvedel tri ali štiri koncerte na dan iz udobja svojega doma.

V metaverzumu bomo lahko imeli navidezni dom, ki ga bo treba okrasiti tako kot fizično stanovanje oziroma hišo, s tem pa bo verjetno dobičkonosen sektor tudi rastoči trg NFT. V virtualnem domu bomo lahko lastniki digitalnega avtograma najljubšega glasbenika, hranili bomo najljubše digitalne glasbene plošče, na »steni« virtualnega doma pa bo visela digitalna slika priljubljenega umetnika. Če bo metaverzum potekal tako, kot pričakujejo mnogi v tehnološki industriji, bo to drugi, vzporedni svet z mnogimi enakimi vidiki, ki jih je mogoče monetizirati, kot v resničnem življenju, in z novimi tokovi prihodkov, ki si jih še nismo niti zamislili. Strokovnjaki pričakujejo, da bodo ti tokovi prihodkov glasbeno industrijo potisnili v nove višine. Glasbene ankete in raziskave, ki so nastale v času koronavirusa, pa kažejo, da ljudje še niso pripravljeni na povsem virtualno življenje in da so za ljubitelje glasbe koncerti v živo še vedno zelo pomemben družbeni dejavnik.

Kako daleč je prihodnost?

Svetovne korporacije, vredne milijarde dolarjev, veliko vlagajo v metaverzum v upanju, da bodo zase zahtevale delež v tem, kar bo verjetno prihodnost interneta. Microsoft stavi na korporativno stran metaverzuma in gradi različice ključnih izdelkov, kot sta Microsoft Teams in Office za virtualne prostore. Apple ta čas razvija slušalke mešane resničnosti, ki združujejo virtualno in augumentirano resničnost ter očala augumentirane resničnosti, ki bi morala biti izdana v naslednjih nekaj letih, poročajo tuji mediji. Z milijardami dolarjev naložb in vso močjo najbogatejših svetovnih podjetij, ki poskušajo uresničiti metaverzum, se bo vzporedni svet verjetno uresničil. Največje vprašanje pa je, ali bo metaverzum ustrezal našim pričakovanjem, ki jih je v prvi vrsti postavila znanstvena fantastika.

 

Deli na omrežjih