12.3 C
Ljubljana
3. maja, 2024

Prodaja nezamenljivih žetonov (NFT) odpravlja pomanjkanje v glasbi

Deli na omrežjih

Trg NFT je v minulih treh letih zrasel s 40 milijonov evrov na 40 milijard evrov, korenite spremembe se obetajo tudi na trgu glasbe.

Prodaja nezamenljivih žetonov oziroma NFT je leta 2021 zrasla v nebo. Iz obsega transakcij v višini le 40 milijonov evrov v letu 2018 je obseg trgovanja z NFT leta 2021 narasel za več kot 40 milijard evrov in nenehno podira rekorde in dosega nove višine. Do leta 2025 naj bi trg NFT dosegel vrednost 80 milijard dolarjev. Kljub špekulacijam in skepticizmu glede navidezno nestanovitne in neregulirane narave NFT so ti že korenito spremenili sodobne koncepte lastništva, zbirateljstva in povezovanja avtorjev oziroma umetnikov z javnostjo in oboževalci.

Revolucija NFT

Ko so ukrepi covida-19 povsem ustavili koncerte in zabave v živo, se je zgodila eksplozija popularnosti nezamenljivih žetonov, ki temeljijo na blockchainu kot načinu za povezovanje oboževalcev po vsem svetu s podjetji, z ekipami in ustvarjalci, ki jih imajo radi. Revolucija NFT se je začela kot zbirke profilnih slik, ki jih kupci lahko prikažejo na profilih svojih družabnih omrežij, da bi pokazali, da so del določene skupnosti NFT. Danes se kot NFT prodaja že praktično vsaka digitalna vsebina.

Kaj sploh so NFT?

Na splošno so NFT nezamenljive (ali nespremenljive) digitalne datoteke v tehnologiji veriženja blokov (blockchain), ki so različne in nenadomestljive. NFT, ki so na blokih, kot so Ethereum, Solana in Binance Smart Chain, so redki, preverljivi in dragoceni. Tako lahko posameznik kupi skladbo, fotografijo, sliko, video, članek ali katerikoli drug digitalni medij, ki je na voljo v obliki nezamenljivega žetona. Čeprav je lastnik samo eden, lahko tisti medij uporabljajo vsi drugi – gre le za pomen lastništva. Za medijsko in zabavno industrijo to pomeni, da NFT umetnikom in ustvarjalcem ponujajo nov medij, da predstavijo svoje delo, tržijo svoje delo na blockchainu prek tržnic nezamenljivih žetonov in v svoje delo vključijo skupnost oboževalcev. NFT omogočajo ustvarjalcem, da določijo svoje cene za izdelke, pa tudi nadzor nad sekundarnim trgom zanje. Zato ustvarjalcem po vsem svetu demokratizirajo dostop do novih trgov.

Popoln nadzor nad distribucijo in pravicami

NFT na ta način odpravljajo pomanjkljivosti v financiranju glasbe in dajejo glasbenikom popoln nadzor nad načini distribucije njihovega dela in pravicami, povezanimi z njim. Glasbenikom ponujajo priložnosti, da sodelujejo s svojim občinstvom na bolj neposredni ravni z navzočnostjo in vzpostavijo skupnosti okoli sebe ter jim dajejo popolno avtonomijo pri svojem delu. Izvajalci obdržijo vse pravice do svoje glasbe, tudi če se njihovi NFT prodajajo na sekundarnem trgu, poleg tega pa si pri vsaki transakciji NFT prislužijo licenčnino, ki so jo zanjo določili – to ustvarja globalni trg za glasbene NFT. Primer: januarja 2022 je BTS, priljubljena fantovska K-pop skupina, v sodelovanju s finančnim podjetjem Dunamu lansirala lasten NFT kompleta v obliki fotokartic, digitalnih različic zbirateljskih kartic s fotografijami članov skupine. Po drugi strani imajo oboževalci, ki kupujejo te zbirateljske predmete ali stvaritve, popolno preglednost glede pristnosti in izvora nakupov, ki jih opravijo. V tem smislu NFT omogočajo vsakomur, da kupi lastninske pravice do umetnosti ali glasbe, medtem ko umetnikom omogoča, da preverijo svoje delo zunaj meja glasbene industrije. Poleg tega NFT omogočajo nove načine zbiranja sredstev, tako da občinstvu omogočijo, da finančno sodelujejo v procesu ustvarjanja glasbene umetnosti.

Deli na omrežjih