10.9 C
Ljubljana
12. oktobra, 2024

Zanimanje za koncerte spet narašča – tudi pri tistih, ki jih prej niso obiskovali!

Deli na omrežjih

Povpraševanje po koncertih narašča, zlasti med ljubitelji, ki se že dolgo niso nobenega udeležili. Ponovno oživljanje koncertnega dogajanja pa privablja tudi nove obiskovalce, ki pred pandemijo covida-19 koncertov niso obiskovali.

Pandemija covida-19 že več kot eno leto onemogoča koncertne dejavnosti, vendar vsi znaki kažejo na dovolj povpraševanja, da bi koncertne turneje kmalu lahko doživele razcvet.

Potrošniki, ki so se pred pandemijo redno udeleževali koncertov, se želijo vrniti na prizorišča. Po navedbah Ticketmasterja je manj kot 15 odstotkov imetnikov vstopnic zahtevalo vračilo denarja za prestavljene dogodke. Raziskave kažejo, da se bo velik delež oboževalcev v letošnjem letu udeležil prvega koncerta v živo po najmanj dveh letih. Novi podatki, ki jih je zbral Billboard, pa kažejo, da na trg vstopajo tudi novi potrošniki, ki pred pandemijo niso obiskovali koncertov; veliko jih vstopnice za koncerte kupuje prvič in si po letu dni »lockdowna« želi sodelovati v družabnih aktivnostih. Če bodo še naprej kupovali vstopnice, potem ko bo trenutno povpraševanje upadlo, bo to priložnost za širitev posla – glasbe v živo – za prihodnja leta, ugotavlja Billboard.

Vse večje zanimanje za festivale
Spodbuden znak je vse večje zanimanje za festivalske vstopnice na sekundarnem trgu. Pred pandemijo festivali niso bili vodilna kategorija glasbe v živo, bili so deležni dosti manj zanimanja kot običajni, enodnevni oziroma večerni koncerti. Izjeme so le največji svetovni festivali, kot sta denimo Coachella in Lollapalooza. A letos se je zanimanje bolj usmerilo v festivalsko dogajanje, saj obiskovalci koncertov želijo ven, na prosto, kjer je manj tveganja za okužbo s koronavirusom kot v zaprtih dvoranah.

300-odstotno povečanje prodaje vstopnic
»Na naši spletni strani opažamo 300-odstotno povečanje prodaje in iskanj za festivalske vstopnice,« pravi Jesse Lawrence, ustanovitelj podjetja FanIQ, podjetja za prodajo vstopnic. Velik del tega povečanja izhaja iz povečanega števila novih kupcev, ki prvič kupujejo vstopnice, je za Billboard povedal Lawrence.

Bodo spletni koncerti zamrli?
Trend, ki se je začel med pandemijo, so bili virtualni koncerti, ki so si jih oboževalci lahko ogledali na spletu. Veliko se je razpravljalo o tem, ali bo povpraševanje po prenosih v živo po vrnitvi koncertov v živo upadlo. Po nedavni študiji UTA potrošniki pričakujejo, da bodo še naprej prenašali dogodke v živo in se bodo sami lahko udeleževali koncertov podobno, kot športni navdušenci gledajo tekme: po televiziji in tudi v živo na arenah in stadionih.
»Pandemija nas je prisilila, da smo uporabili nove tehnologije, ki olajšujejo predvajanje v živo,« pravi Joseph Kessler, globalni vodja UTA IQ. »Ko smo se z njimi spoznali, smo jih vključili v svoje življenje in jih bomo po pandemiji uporabljali še naprej.«

Deli na omrežjih