7.1 C
Ljubljana
25. aprila, 2024

Podatki oboževalcev so zlata jama za glasbenike

Deli na omrežjih

Piše: Jon Petek

Nova tehnologija, ki umetnikom omogoča interakcijo s superoboževalci, njihove podatke pa v zaslužek, zagotavlja dolgoročne prihodke in predstavlja pomemben del oglaševanja glasbe.

Prek startup aplikacije Community, ki omogoča telefonsko dopisovanje glasbenikov z njihovimi oboževalci, si nekateri izvajalci vsak dan vzamejo čas za pogovor z največjimi oboževalci oziroma superoboževalci. Ena od glasbenic, ki dnevno uporablja aplikacijo za pogovor z najbolj zvestimi podporniki, je kanadska kantavtorica Jessie Reyez. »Z nekaterimi prijaznimi oboževalci, ki pošiljajo iskrena sporočila, si redno izmenjujemo misli,« pravi Jessie. »Zdi se, da je razdalja med ljudmi vedno večja. Vendar pa je bil neposreden vstop v komunikacijo skozi besedilna sporočila korak k temu, da oboževalec postane več kot oboževalec.«

Jessie Reyez (foto: Twitter)

Zbirajo se osebni podatki oboževalcev

Skozi pogovore glasbenica dobiva nekaj prav tako dragocenega: pot do podatkov o svojih oboževalcih, ki so se odločili za pošiljanje besedil. S pošiljanjem množičnih sporočil svoji bazi oboževalcev v aplikaciji Community je Jessie zbirala informacije, kot so domači kraj, starost in interesi. Vse to z namenom, da bi svoje najbolj angažirane oboževalce ciljala z digitalnimi oglasi, sklepala pogodbe o blagovnih znamkah in še več. Skupnost ji pomaga tudi pri sprejemanju trgovskih odločitev na podlagi povratnih informacij oboževalcev in mobiliziranju oboževalcev, da pritegnejo pozornost blagovnih znamk in izvajalcev, s katerimi želi sodelovati na družbenih omrežjih. »V današnjih časih lahko monetizirate na mnogo različnih načinov, Community pa vam to omogoča, še posebej če niste na turneji,« pravi Mauricio Ruiz, menedžer pevke Jessie Reyez. »Izjemno pomembna je uporaba vseh mogočih digitalnih aplikacij, da si zagotovite sodelovanje s svojimi oboževalci.«

Superoboževalci so najbolj donosna publika

Glasbena industrija je že dolgo navdušena nad superoboževalci: 1 odstotek najbolj angažiranih oboževalcev, ki vsak dan neprestano pretakajo glasbo svojih najljubših izvajalcev, kupuje njihovo blago, plačuje za ogled njihovih koncertov in svojo glasbo deli s prijatelji. Strokovnjaki ocenjujejo, da superoboževalci v povprečju predstavljajo od 50 do 80 odstotkov celotnega glasbenikovega prihodka. Toda na individualni ravni so bili superoboževalci dolgo nevidni svojim idolom, saj glasbeniki in njihove ekipe niso imeli orodij za sledenje informacijam in navadam njihovih najbolj zvestih navijačev. To se je zdaj vse spremenilo, saj so pretočni in družbeni mediji odklenili veliko podatkov o občinstvu − od osnov, kot sta starost in lokacija, do najljubših televizijskih oddaj, nakupovalnih navad in želja po hrani. Pa tudi možnost, da te oboževalce segmentirajo v kategorije glede na stopnjo angažiranosti. Ti podatki umetnikom omogočajo, da natančno določijo in sodelujejo s svojimi ekonomsko in kulturno najdragocenejšimi skupinami − superoboževalci, ki pa imajo eksponentni promocijski vpliv v dobi družbenih medijev.

Izjemna platforma za upravljanje podatkov

»Superoboževalci so ulična ekipa te generacije,« Bryan Wilson, prav tako menedžer Jessie Reyez. »To so ljudje, ki so tam zunaj v svetu in za nas najglasneje kričijo. Vedno lahko računamo, da bodo delili vsebino, sodelovali z njo in naredili, kar potrebujemo.« Vse večje število glasbenih direktorjev si prizadeva za poenostavitev dostopa izvajalcev do podatkov oboževalcev in takšna prizadevanja bi lahko spremenila ekonomiko graditve glasbene kariere. V ospredju tega pritiska sta Shara Senderoff in Zach Katz, partnerja v investicijskem podjetju za glasbeno tehnologijo Raised in Space, ki sta ga ustanovila v partnerstvu s podjetjem Ithaca Holdings in razvijalno platformo Ripple, Xpring. Poleg naložbe v Community so omenjeni investirali 6,7 milijona dolarjev v Audigent, platformo za upravljanje podatkov za blagovne znamke na področju zabave, športa in življenjskega sloga, ki naj bi delovala kot GPS sistem za doseganje oboževalcev.

Audigent avtomatsko izključi prevare, robote in dvojnike

Medtem ko morajo umetniki po navadi iti skozi platforme, kot sta Instagram in Spotify, da pridobijo podatke o občinstvu, nato pa istim platformam še plačati za oglaševanje pred tem občinstvom, Audigent uporablja samo lastne podatke iz kanalov, ki so v lasti in upravljanju izvajalca, kot je na primer uradna spletna stran ali trgovina z blagom, s tem pa odpravlja posrednika. To pomeni, da umetnik podatke o občinstvu hrani in neposredno monetizira, podatki pa se zbirajo na enem mestu. Ti podatki imajo visoko stopnjo natančnosti, saj Audigent samodejno izreže prevare, robote, dvojnike in drug neuporaben promet. »Vključeni smo v ta vzorec, da gremo po ustaljenih družbenih omrežjih − na Facebook, Twitter in Instagram −, vendar to občinstvo vedno znova najemamo,« pravi Katz. »Uporabniki Audigenta pa vsakokrat, ko se jih dotaknemo, postanejo stanovalci v naši hiši. Od najemnikov do najemodajalcev.«

 

Deli na omrežjih